Ergonomia wnętrza sposobem na wzrost wydajności pracowników

bo na dobry mebel miło popatrzeć

Ergonomia wnętrza sposobem na wzrost wydajności pracowników

aranżacja biura

Badania pokazują, że dobrze zaprojektowane biuro w znaczący sposób podnosi wydajność pracy pracowników. Z tego powodu każdy pracodawca, któremu zależy, aby jego pracownicy byli efektywniejsi powinien rozważyć aranżację biura zgodnie z zasadami nowoczesnego projektowania przestrzeni biurowych. Zbiór tych zasad architekci wnętrz określają z angielskiego mianem Activity Based Working. ABS zakłada, że przestrzeń biurowa powinna być aranżowana w taki sposób, aby ułatwiała ona pracownikom wykonywanie ich codziennych obowiązków. Biorąc pod uwagę to założenie architekci wyznaczają odrębne strefy w przestrzeni biurowej, które są adekwatne do codziennych czynności służbowych podejmowanych przez pracowników. Następnie strefy te są zagospodarowywane w taki sposób, by jak najlepiej spełniały swoje funkcje. Można zatem w biurze zorganizowanym zgodnie z ABS znaleźć strefę pracy, strefę spotkań służbowych, strefę burzy mózgów, strefę relaksu czy strefę spożywania posiłków. W zależności od specyfiki danej branży i specyfiki konkretnej firmy strefy te mogą być nieco inne. Dla przykładu w firmach, gdzie podejmowani są klienci, konieczne będzie wyznaczenie takiej strefy, natomiast w przedsiębiorstwie, które nie podejmuje gości, taka strefa jest zupełnie zbędna.

W zależności od profilu działalności firmy inne będzie także jej wyposażenie. Są oczywiście przedmioty, które w każdym biurze znaleźć się muszą, takie jak meble dębowe, brzozowa, czy wykonane z innych materiałów. Chodzi tutaj przede wszystkim o biurka i półki. Oczywistą rzeczą jest, że meble dębowe są jednymi z najbardziej trwałych, dlatego ten zakup będzie inwestycją na lata. Polecamy zapoznać się z ofertą https://polanomeble.pl/42-meble-debowe. Meble, które mają stać się częścią wnętrza powinny stylistycznie i kolorystycznie pasować do innych jego elementów, takich jak ściany czy podłogi. Tutaj także w zależności od branży w firmie mogą być potrzebne inne meble, poza oczywistymi biurkami i fotelami, w jednym przedsiębiorstwach może zajść konieczność zakupu dużego stołu konferencyjnego i krzeseł, w innych niezbędny okaże się sejf czy witryna lub szafki. Meble także powinny zostać dostosowane do konkretnej firmy, tak by były funkcjonalne i ułatwiały pracownikom ich zadania. Obok mebli istotne będą także sprzęty RTV i AGD, które powinny znaleźć się w biurze, takie jak komputer z internetem, kserokopiarka, skaner czy drukarka oraz czajnik elektryczny czy kuchenka mikrofalowa.

Te kilka prostych zasad pozwala stworzyć przestrzeń biurową, w której pracownicy pracują efektywniej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

inzynieria.com/b/tunele