Krzesła gabinetowe do Twojego biura

bo na dobry mebel miło popatrzeć

Krzesła gabinetowe do Twojego biura

Wbrew pozorom, praca w trybie siedzącym potrafi być męcząca i ma niebagatelny wpływ na zdrowie. Dlatego komfortowe warunki przy stanowisku pracy to podstawa biurowego BHP. Ma to również wpływ na efektywność wykonywanej pracy. Jak znaleźć wygodne i eleganckie krzesła biurowe? Podpowiadam jak wybrać jeden z najważniejszych mebli w gabinecie.

 

Krzesła gabinetowe – szkielet biura

Odpowiednie umeblowanie gabinetów i biur to podstawa do stworzenia właściwych warunków pracy. Nie jest to fanaberia. Chodzi o efektywność pracy poszczególnych pracowników. Przyjazne środowisko pracy oznacza mniej zwolnień lekarskich, dobrą atmosferę pomiędzy pracownikami i atrakcyjny wizerunek przedsiębiorstwa. Krzesła gabinetowe to jeden z kluczowych elementów wystroju biura. Twoi pracownicy będą przy nich spędzać większość czasu. Wybór odpowiednich to inwestycja, która zwróci się w skuteczności Twoich podwładnych oraz pozytywnym wizerunku firmy. To nie może być pochopny wybór, ponieważ źle dobrane krzesła mogą przynieść więcej szkód niż pożytku.

 

Nowoczesne fotele biurowe – estetyka i wygoda

To jakie krzesło gabinetowe dobierzesz zależy od stylu, w jakim urządzisz całe swoje biuro. Najprostszym rozwiązaniem jest postawienie na minimalizm, dzięki któremu jak najmniej rzeczy odwraca uwagę od pracy. Inaczej, jeżeli prowadzisz jednoosobowy biznes. Wtedy być może chcesz postawić na pewną dozę indywidualizmu. To oczywiście będzie miało wpływ na twoją recepcję w oczach klientów. Miej to na uwadze, nie tylko podczas wyboru fotelu. Inne krzesło stanie w gabinecie doradcy podatkowego, a inne w kancelarii parafialnej. Jesteś psychologiem lub prowadzisz korepetycje? Lepiej podaruj sobie ekstrawagancję, która będzie rozpraszać Twoich klientów. Jeżeli wybierasz krzesło dla pracowników… Co stoi na przeszkodzie, żebyś zapytał ich o opinię? Przecież to oni będą korzystać z nich przez większość czasu.

Piękno to nie wszystko

Najpiękniejsze krzesło, które nie jest wygodne – nie spełnia swojej funkcji, a zatem nadaje się może do galerii sztuki, ale nie do biura. Powinno spełniać odpowiednie parametry. Takie, aby podczas pracy i w czasie przerwy nie doznawać niewygód i jakichkolwiek uszczerbków na zdrowiu.  Wyróżniamy kilka takich elementów.

To między innymi wysokość. Tę oczywiście można regulować w większości modeli. Sprawdźmy tylko, czy zakres regulacji jest odpowiedni. Stopy osoby dorosłej siedzącej w fotelu powinny spoczywać na podłodze, a kąt pomiędzy kością udową a piszczelową być mniej więcej prosty. Podobnie sytuacja ma się w wypadku podłokietników. Tutaj również kąt – tym razem pomiędzy kością ramienną i przedramienia – powinien wynosić około dziewięćdziesięciu stopni. Zgadłeś. Istnieją modele z regulowaną wysokością. To ogólny zarys wymagań co do krzeseł biurowych. Odpowiednie środowisko pracy to wymóg zawarty w przepisach prawa. Czy chcesz czy nie chcesz, musisz się do nich stosować, ponieważ w ostateczności to być albo nie być twojego przedsiębiorstwa.

Mam nadzieję, że te kilka porad pomoże ci w doborze właściwego krzesła lub krzeseł dla Twojej firmy. Pamiętaj, żeby ergonomia i estetyka współgrały ze sobą, nie zapomnij zapytać o opinię potencjalnych użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *